wtorek, 19 listopada 2013

Retikulum endoplazmatyczne gładkie

   Co to takiego?
   Otóż, jak obiecywałam, dodaję post z naszyjnikiem, który był... dość dużym przedsięwzięciem :)
   Inspirowany mitochondrium, wyszedł jak... I tu opinie są podzielone. Jedni (np. ja) uważają, że wygląda jak siateczka śródplazmatyczna gładka (jednak jest się tym biol-chemem), inni uważają to za plechę, podejrzewam jednak, że skojarzeń może być dużo więcej.
Standardowo drut wiązałkowy. Tutaj szczególnie widoczny jest efekt rozjaśnienia go gąbeczka ścierną.



I jeszcze dodam, że gdyby nie +Anna Michalska  naszyjnik na pewno by nie powstał (właściwie to był nasz wspólny biologiczny pomysł).
Naszyjnik zgłaszam do Wyzwania Kreatywnego Kufra.

Pozdrawiam i do następnego (nie wiem kiedy to będzie, najwcześniej we czwartek. Najwcześniej.)

A z czym Wam kojarzy się kształt naszyjnika?

Magda

26 komentarzy:

  1. absolutnie reticulum endoplazmatyczne, ale chyba szorstkie! Bardzo pomysłowe!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się wydaje, że gładkie, w końcu rybosomów żadnych nie widać :)
      I dziękuję!

      Usuń
  2. Cudny! :) Jednak mnie kojarzy się ze Starożytnością hm.. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny! I bardzo w temacie industrial :) Podziwiam precyzję i cierpliwość!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)
      Co tam precyzja, to jedna wielka improwizacja!

      Usuń
  4. a mi to przypomina glony. ale bardzo ładne glony :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale przecież glony są ładne :) I taaaaakie ciekawe!

      Usuń
  5. Jak już jesteśmy w klimatach biologicznych to może to być spłątana nić DNA - nukleoid, czyli coś co zastępuje jądro w komórkach bakterii, sinic i wirusów. Początek wszystkiego. Fajnej biżuterii też:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że to może nie taki najgorszy pomysł... Pomyślę, pomyślę... Może jakieś kolczyki?
      Tylko nie wiem czy ktokolwiek rozpozna w tym nukleoid :)

      Usuń
  6. No cóż to jest temat dla fachowców. Niewątpliwie inspiracje poziomem molekularnym to coś nowego w świecie biżuterii. Jestem ciekawa tych kolczyków:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama jestem ciekawa :)
      A co do samej α-helisy DNA mam już całkiem konkretny pomysł :)

      Usuń
  7. Coś 3D? Będę tu zaglądać w oczekiwaniu na efekty:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że 3D, inaczej to by nie była prawdziwa α-helisa!
      Muszę jeszcze raz przeanalizować dokładnie białka - może rozdzielę je różnymi kolorami?

      Usuń
  8. Można białka, a może aminokwasy? W końcu są cztery+ cukier. Nie wiem z czego chcesz to zrobić , ale zaczynam się wciągać:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej, dzięki za pomysł!
      Myślałam o koralikach, bo w sumie z czego innego?
      Chyba tylko muszę przypomnieć sobie to wszystko... ach ta genetyka!

      Usuń
  9. Nie ma za co! Jak z koralików- to model przestrzenny DNA jest jak gotowiec. Powodzenia !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze muszę tylko dokładnie obmyślić wszystko - a reszta właściwie sama się zrobi!
      A co powiesz na kolczyki - chromosomy?

      Usuń
  10. Super! Można oznaczyć np. Kolorem "miejsce" dla alleli danego genu. A ja myślę o bransoletkach pt. Struktura molekularna plazmatycznej błony kpmórkowej albo wycinek blaszki z dolnej strony kapelusza grzyba. Fajne, rytmiczne wzorki:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest pomysł! Lipidy, białka powierzchniowe i koniecznie glikokaliks :)
      A jak zamierzasz to zrobić?

      Usuń
  11. No zapewne jakiś hafcik plus koraliki . Niestety nie potrafię inaczej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak akurat nie potrafię :)
      Jestem bardzo ciekawa efektów, ciężko jest mi to sobie wyobrazić :)
      Powodzenia!

      Usuń
  12. Jak zrobię to dam znać,ale pewnie trochę to potrwa :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie pewnie też, jakoś ciężko mi się do tego zabrać :)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze, to bardzo motywujące!